torsdag 21 april 2011

Uteplats

Vi har fått fram våra möbler vi hade på balkongen i lägenheten och de passar bra intill huset, iallafall tills dess att vi får fram våra nya trädgårdsmöbler. Jag har även planterat om våra palmer som vi inhandlade förra året. De två små är lite vissna, men jag hoppas verkligen att de tar sig igen =) På den stora palmen är några blad vissna men annars ser den fin ut. Nu ska vi bara enas om vart vi skall gräva ner den. Har även bunkrat upp med planteringsjord till mina grönsaksland ;)





Riktigt skönt väder ikväll, 19 grader! Det kunde man inte tro för 1,5 månad sedan. I morgon bär det av nern till Varberg och på påskafton blir det ett traditionellt besök på Ullared! Har en lång lista på saker jag "behöver".

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, så mysigt det ser ut. Vi har också tagit fram balkongsmöbler :) Håller på och planterar lite blommor och örter också.

Vi bygger hus sa...

Det är så roligt att kunna odla fram egna saker som man kan använda =) Jag hade köpt tomatplantor och en paprikaplanta, men när det blev frost förra veckan dog de=( så det blir till att köpa nya igen, men väntar nog lite så att vädret blir stabilare. Kramar