onsdag 11 augusti 2010

Nu är husplattan gjuten

I onsdags förra veckan kom Bollebygdsbetonggolv och gjöt husplattan. Det blev riktigt bra!

Medans vi var där och kikade på när de gjöt golvet, började vi även att snickra ihop ett förråd som vi köpte för ca 1 år sedan. Blir skönt att kunna stuva undan lite verktyg och annat som vi har ute på tomten. Micke och Börje snickrade och jag fick uppgiften att grundmåla ytterväggarna. Målandet är inte färdigt än eftersom vädret inte har tillåtit mig att måla färdigt. Men jag var ute igår innan jobbet och målade ena gaveln, så nu är det bara framsidan kvar. Tanken är att jag skall måla färdigt i kväll, så jag hoppas att det har slutat att regna tills dess. Vi skall även börja med garagebygget i eftermiddag när Micke kommer hem från jobbet.










Inga kommentarer: