onsdag 28 juli 2010

Nu är husgrunden färdig

Igår kväll gjorde vi färdigt det sista på husgrunden, och nu känns det så skönt att detta moment är färdigt :) Nu är det bara gjutningen kvar, och det hoppas vi kunna göra nästa vecka så fort vår kvalitetansvarige har varit och inspekterat att allt ser bra ut.



Idag var jag ledig och Micke slutade tidigt så det blev en tur ut till tomten där C skyfflade grus mot husgrunden och M började mura lecablock runt garageplattan. Vi hann nästan färdigt runt hela garageplattan, då murbruket tog slut och tur var väl det för då var klockan runt 22 och det mörknade till fort. Så Micke får åka ut imorgon och mura fast de 4 sista lecalocken sen är även detta momentet färdigt. Fasen vad vi jobbar på bra och riktigt roligt är det också, även om det tar upp de flesta av våra kvällar och är ett tungt arbete stundtals.





Jag jobbar min sista arbetsdag i morgon och Micke börjar sin semester imorgon. Vi skall bara ha 1 vecka semester :( men Micke skall ju vara ledig senare när huset har kommit och hjälpa pappa att bygga. Själv får jag vänta med att ta semester tills huset är färdigt, så vi får väl se när det blir ;) Tur att vi var i Thailand i två veckor i januari, även om det känns väldigt avlägset nu.

Nu är det dax att gå och lägga sig, jag hör redan hur Micke snarkar inne i sovrummet!

Inga kommentarer: