fredag 1 juli 2011

Ej åtgärdat besiktningsanmärkningar

Ni som känner oss och har följt vårt husbygge privat vet att vi har haft enorma problem med både Myresjöhus och Entrepenörer. Vi har dock inte valt att skildra detta via vår blogg för vi vill att allt skall lösa sig, men nu är jag arg och vill informera andra om vilket "bra" företag Myresjöhus är.
Som sagt vi har i princip bara haft problem med vårat husbygge, och ett av alla problemen är att Myresjöhus inte åtgärdat alla sina besktingsanmärkningar. Vi har ett stort aluminiumparti i glas som går från golv till nock. När detta sattes in var själva aluminiumramen skev, vilket resulterade i att glasmästaren fick tvinga in rutorna. Nu är det spänningar i glasen och de riskerar att spricka. Vi får ingen garanti på partiet. Vid slutbesiktningen gjordes en anmärkning från beskitningsmannen och det dokumenterades att vi skall hålla inne 50 000 kr. Sista datum för Myresjöhus att åtgärda felen var 2011-04-05! Fortfarande har de inte bytt ut partiet. De velar fram och tillbaka, de vill inte ta på sig ansvaret. Leverantören har varit här och sagt att det måste bytas ut. Men Myresjöhus vill inte ta kostnaden.. Vi ringer och ligger på men vi får inget besked. Nu senast säger de att de vill att vi ska betala in 25 000 kr så att de har pengar till att byta ut partiet!? Självklart vill vi inte betala för då ryker ju en del av våran hållhake på Myresjöhus. De säger att om vi betalar syndar vi på processen, bullshit! De säger att de hinner inte byta det förrän kanske i augusti. Men det tror vi först på när vi ser det. Vi är så jäkla trötta på Myresjöhus och hoppas att fler får upp ögonen för vilket dåligt företag de är. Man blir så ledsen när man blir behandlad som skit när man gör sin största investering i livet.
Jag har sagt många gånger att om vi skulle berätta allt vi har råkat ut för under vårt husbygge skulle de bli en jätte lång bok. Jag kommer allt eftersom att beskriva mer om alla de problem vi har fått genomlida för att vi har valt fel husleverantör som i sin tur har rekommenderat oss kassa hantverkare som har gjort mer skada än nytta.

10 kommentarer:

Jim sa...

Satte de inte upp huset i spöregn så isoleringen blev blöt har jag för mig nån sa. ( Kan ha missuppfattat helt) Om de stämmer vad gjorde de åt det??

Vi bygger hus sa...

Ja, det stämmer. Byggman hette företaget som lämnade huset utan tak i spöregn i över 1 vecka. Vi fick damsuga upp flera cm vatten på plattan och ovanvåningen. Lägga ut cutterspån och köra 6 st byggfläktar dygnet runt för att torka ut huset. Ingen rolig start =(

Anonym sa...

för jäkligt att myresjöhus ej tar sitt ansvar,mitt tips till er,är att ringa till fuskbyggarna så de får lite material!

Vi bygger hus sa...

Ja, tålamodet är iallafall slut =(

Unknown sa...

Jeez, det låter ju helt sjukt. Anmäl dom till konsumentverket åtminstone, då kanske det kommer börja brinna i knutarna hos dom. Stå på er!Kram

Anonym sa...

Hej,
Vill bara säga att vi känner med er. Känner dock inte till hela er historie om era problem med Myresjöhus. Vi bygger nu och är inte heller nöjda med Myresjöhus, dock mycket nöjda med entreprenörerna och hade det inte varit för dom så hade det här bygget varit en katastrof.
Vi rekomenderar inte MH till någon!!!

Anonym sa...

Precis samma sak för oss. Ej åtgärdade fel och vi flyttade in för 9 månader sedan. Deras nollvision är ett skämt och när vi fyllde i kundundersökningen var de inte vatten värda. I området vi bor har MH byggt totalt 20 hus..vi har alla mer eller mindre synpunkter på MH. Fuskbyggarna skulle här kunna göra en hel serie med program!

Vi bygger hus sa...

Fy fasen för MH! Vi trodde verkligen att MH var ett seriöst företag och jag hoppas verkligen att fuskbyggarna gör ett program om dem, så folk som går i byggtankar tänker en extra gång innan de anlitar MH. Det blev inget positivt i kundundersökningen från vår sida heller!

Anonym sa...

Vi har också problem med Myresjö Hus. Vårat hus stod "färdigt" november 2008, och ännu är inte alla fel åtgärdade. De har åtgärdat en del av felen och andra har det kort och gott struntat i. Slutbesiktningen ägde rum 2010-10-20 och alla fel skulle vara fixade 2010-12-21. De fixade de "lätta" problemen, men så som att huvudströmkabeln in till huset + andra kablar är blottade intill husgrunden verkar de skita i. Det finns så mycket mer skit de inte fixat. Vi har försökt att driva på dem men det är lönlöst, och ikväll tänkte vi göra ett försök igen via mail annars får vi försöka gå vidare med detta. Jag har endast läst detta inlägg, men jag hoppas ni fått ordning på saker och ting.. ska läsa vidare och se hur det gått för er :) Mvh/ Hanna och Bengan

Anonym sa...

Hej,
Vi som såg framemot att skaffa oss ett sådant hus, förra veckan fick vi kalkyl-bladet från MS i Borås vad det skulle kosta oss att bygga nyckelfärdigt i standardutförande. Ikväll satte jag och surfade för att kolla vilka erfarenheter folk har haft av MS, och nu när jag läst detta och dess kommentar blev jag väldigt besviken eftersom jag har haft finna drömmer om att bygga kornett i två år,men men vi får väl gå vidare att leta.
Jag kommer att skicka länken till denna sida till försäljaren i Borås som jag har haft kontakt med ochHej,
Vi som såg framemot att skaffa oss ett sådant hus, ifredags fick vi kalkyl-bladet från MS i Borås vad det skulle kosta oss att bygga nyckelfärdigt i standardutförande. Ikväll satte jag och surfade för att kolla vilka erfarenheter folk har haft av MS, och nu när jag läst detta och dess kommentar blev jag väldigt besviken se vad är hans svar på detta.
STORT TACK för info
Boråsare