tisdag 22 mars 2011

LED-belysning under bardisk

Igår var vi en sväng till Ikea och som vanligt kommer man därifrån med fulla kassar. Jag älskar snygga belysnigsdetaljer och har funderat en tid på att köpa LED-tejp eller stripes för att få en snygg effekt under bardisken. Har kollat runt lite och de ät ganska dyra. På Hornbach kostade LED-tejp på 90 cm ca 1200 kr. Dyrt tycker jag... Men så hittade jag jag LED-list på Ikea för endast 299 kr för 1 meter. Jag har även planer på att sätta LED-lister i sparksockeln i köket, för att få en snygg modern effekt.

Det går att ställa färgen på ljuset, vilket kan vara lite småkul tycker jag, men det blir nog vitt ljus som kommer gå mest.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad fint det blev, men trodde inte att ni gillade sånt,

Anonym sa...

Har letat i hela stan för att få tag på en ledlister som ej behöver seriekopplas utan kan parallellkopplas så som det är på din bild ovan. Var har du fått tag på den lösningen någonstans?