tisdag 1 november 2011

Fortsättning slutfaktura vända 3

Nu har vi fått ett samtal från säljaren från Myresjöhus och nu kan de erbjuda oss 15 000 kr. Vi hade kommit överrens med säljaren att om vi skulle bli krediterade på 30 000 kr, men nu slingrar de sig igen!
Det som gör oss så förbannade är att MS säger att de tycker att vi inte skulle fortsatt med bygget förrän de hade åtgärdat felen. Detta hade ju inneburit att vi idag inte ens hade varit inflyttade. Vem skulle betala det? Att stå utan boende i över 1 år?!! Att höra så dumma resonemang gör att man förstår vilket dåligt företag Myresjöhus är.
Det enklaste vore ju att ta deras erbjudande och sen slippa ha något med Ms att göra, men då går vi som förlorare igen och det känns inte rätt. Det är så tråkigt att MS tar bort glädjen som vi borde känna i vår nya hus.
Ibland får jag frågan hur kan ni haft sån otur?? Och det undrar jag oxå men nu i efterhand så har jag kommit i kontakt med flera andra MS-kunder som också haft stora problem med MS. Så då kanske vi inte är så sällsynta iallfall. Det förvånar mig hur ett av sveriges största hustillverkare kan behandla sina kunder så illa, självfallet har ju MS nöjda kunder oxå annars borde de väl inte de kunna försätta sälja hus, eller???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi vet exakt hur nu känner det! Vi har också byggt med Myresjöhus. Flyttade in för ett år sedan och först nu har de åtgärdat det sista från slubesiktningen. Nollvision = rent skitsnack!!!Fula fiskar är de allihopa från byggledare till säljare och dess chefer!

Anonym sa...

Åh, vad jag håller med om föregående kommentar!!! Vi har skarvar i alla trägolven som de tycker är ok att slå tårna i. En del på Myresjöhus är direkt otrevliga!!