onsdag 9 november 2011

slutfaktura vända 4

Har nu fått ett ytterligare mail från Myresjöhus att de endast tycker att skadorna är värda 15 000 kr, och om vi inte accepterar detta kommer de gå vidare med sina krav... Har mailat MS igen och frågat vad de menar med det? Vi får se vad de svarar, antar att de hotar med inkasso, vilket isåfall visar igen hur de föröker lura oss som kunder. Eftersom man inte kan gå till inkasso eller kronofogden om man inte är överrens om summan, utan då är det domstol som gäller..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lider med Er!!!! Vi håller också på att strida mot dem!!!

Vi bygger hus sa...

Hej, vad är det som har hänt i ert fall?

Anonym sa...

Hej,det största problemet just nu är att Myresjö tycker att det är helt ok att slå tårna i skarvarna i golvet. De har lagt nya i några rum, men problemet kvarstår. De bytte bara bräda för bräda utan att kolla grunden. Vi stoppade arbetet då vi ser att golvet i princip ser likadant ut och vet att det kommer att bli så uselt som det var innan. Det finns instruktioner om hur man sköter ett Kährs golv i pärmen, men golvet vi har heter Boen. Det är nog inte bara golvet utan det är ojämnheter i grunden. Min make lånade ut en golvslip från sin firma de kunde slipa golven med när de var här och lade om dem, men den hade de inte använt. Sekreteraren har varit mycket otrevlig: Jag är sjuk och är hemma om dagarna, går med droppställning så kommer ju inte någonstanns de dagarna. Vår fläkt låter väldigt när det blåser, tycker alla i familjen och gäster. När jag påpekade det sa hon att det var för att jag bara gick hemma hela dagarna och störde mig på det. Istället för att säga att det finns en sak att beställa för 1500 kr som gör att det inte blåser ner. Det finns fler liknade uttalanden hon har gjort. Man blir ledsen när de inte kan vara mänskliga!! Så jag förstår Er!!! Vi får kämpa på och varna för dem!!!